Helios Auto ApS, Lautrupvang 12, DK-2750 Ballerup - +45 4457 0088 - hotline@heliosauto.dk
Spørgsmål
Kan jeg få status på en aftale til at skifte til fx igangværende, når den første medarbejder går igang med at arbejde på en ordre?
Svar
Hvis der på tidkoden er en givet en status (se Tidkoder), vil aftalen skifte farve, så snart den pågældende tidkode scannes på den tilhørende ordre.
Spørgsmål
Kan jeg få status på en aftale til at skifte til fx Faktureret, når den tilhørende ordre faktureres?
Svar
Farven på en aftale skifter ved udskrivning af en formular fra den tilhørende ordre, hvis der på formularen, der udskrives er angivet en statustype under Parametre. Hvis aftalen skal skifte farve ved udskrivning af arbejdskort, sættes statuskoden på arbejdskort formularen. Hvis den skal skifte ved fakturering, sættes statuskoden på faktura formularen.
Spørgsmål
TimeLog vindet lukker ikke automatisk, når der er scannet ordrenr., medarbejdernr. og tidkode.
Svar
Dette skyldes enten at feltet Gem automatisk under Diverse parametre - Fanebladet Kalender ikke er makrkeret, at ordren er lukket og feltet Scan på lukkede ordrer samme sted ikke er markeret eller at ordren, medarbejderen eller tidkoden ikke eksisterer.
Spørgsmål
Når jeg har en ordre hvor der er scannet tid ind på feks. 2,95 time, og når jeg fakturerer til eks. 2,25 time, så rettes solgt tid ikke på udskriften Timelog oversigt?
Svar
TimeLog oversigt er en oversigt over forbrugt tid. Ikke faktureret tid. TimeLog dagsrapport viser både faktureret og forbrugt tid.
Spørgsmål
Ude til venstre på fakturaen står der tid el vare osv. når de scanner det ind, men hvis jeg taster arbejdstid ind manuelt står der vare, så er det jeg tænker om det godt nok kommer med som solgt tid på timelog oversigt?
Svar
En vare/ydelse kommer med i faktureret tid på udskriften TimeLog dagsrapport, hvor feltet Type på varegruppen er sat til Arbejdstid.
Helios® er et registreret varemærke for Helios Auto ApS, Lautrupvang 12, DK-2750 Ballerup.