Helios Auto ApS, Lautrupvang 12, DK-2750 Ballerup - +45 4457 0088 - hotline@heliosauto.dk
Til Helios® findes et tillægsprogram, til live opslag af priser hos Europart samt til integration til Europart's webkatalog.
Opsætning
Oprettelse af knap
Åben salgsordrevinduet og klik på værktøjsikonet i toppen af Helios. Klik på punktet Opsætning og klik derefter på fanebladet Menu.
Tilføj en linie under de linier, der eventuelt findes i vinduet i forvejen. I feltet Tekst på knap indtastes den tekst, der skal vises på knappen i salgsordren. I feltet rapport skal der stå europart. Feltet Tip er valgfrit. Udfyldes det, vil teksten vises, når musen holdes hen over knappen. Klik på Gem.
Helios® skal afsluttes og genstartes på ny, før knappen er synlig. Når knappen ses i salgsordren, kan der klikkes på den og punkterne, der ses i skærmbilledet ovenfor fremkommer. Punkterne er beskrevet nedenfor.
På salgsordrelinierne bør felterne Varestatus (#1510) og Webordrenr. (#1540) lægges frem. Se opsætning af oversigter og lister på denne side.
OBS! Når rapporten køres første gang, skal det ske fra en tom salgsordre. Herefter kan man vælge Indstillinger fra menuen.
Opsætning af prisopslag
For at anvende prisoplag, skal feltet Prisoplag under Diverse parametre - Fanebladet Diverse indeholde EUROPART, ligesom tidligere referencer til Europarts kreditornummer skal fjernes. Vær opmærksom på, at den rækkefølge, der angives er søgerækkefølgen: Hvis EUROPART står før andre kreditorer, søges først hos Europart.
Menupunkter i salgsordren
Europart Webkatalog
Åbner og logger ind i Europart's webkatalog.
Hent / Opdatér Europart priser
Knappen gennemløber alle ordrelinier. Alle linier med Europart's kreditornr. og alle linier med blank varegruppe behandles.
Hent varer fra indkøbskurven
Funktionen henter reservedele som er lagt til i handlekurven i webkataloget til salgsordren i Helios®. Når varer hentes fra webkataloget, slettes de fra kurven i webkataloget. Skal de bestilles, gøres det med bestillingsfunktionen skrevet herunder.
Hent varer og bestil
Funktionen henter reservedele som er lagt i handlekurven i webkataloget og starter derefter bestillingsfunktionen.
Bestil varer fra denne ordre
Denne funktion bestiller alle reservedele på salgsordren, hvor Europart er kreditor, hvis der i Vare status står Ikke bestilt. Funktionen åbner et vindue som dette:
Leveringsadresse og metode vælges ved at klikke på de respektive ikoner til højre for felterne.
Indstillinger
Bruger / Kodeord*
Brugernavn og kodeord til online kataloget udleveres og vedligeholdes af Europart.
Kreditornr.*
Vælg Europart's kreditornummer fra kreditorregisteret. På kreditoren kan angives hvilken varekøbsgruppe (se feltet Varekøbsgrp. under Kreditorregister), der skal anvendes ved import af varer. Desuden findes der felter i kreditorregisteret, der bestemmer om varer skal oprettes/opdateres ved importen. Se felterne under beskrevet under fanebladet Diverse under Kreditorregister.
Tvungen ordrenr.
Hvis feltet markeres, kan Europart webshop kun åbnes fra ordrer, som er gemt og derved har fået et ordrenummer.
Start fra lukket ordre
Hvis feltet markeres, kan Europart webshop åbnes fra en lukket ordre. Dog vil varer ikke kunne hentes til eller bestilles fra ordren.
Reg.nr. på bestilling
Kundenavn på bestilling
Bruges til at angive, hvilke oplysninger der skal medtages, når varer bestilles hos Europart .
Varenr., depositum
Her indtastes det varenr. man vil anvende til depositum.
*OBS! Brugernavn og kodeord skal sættes op for alle Helios brugere, der skal have adgang til prisoplagsfunktionen
Kreditorregister
I kreditorregisteret (på Europart kreditoren) er der enkelte felter, som kan udfyldes, da de anvendes af integrationen.
Varekøbsgrp.
Der kan med fordel oprettes en Bogføringsgruppe, som anvendes kun til Europart varer.
Varenr., afgift
Hvis et varenr. indtastes her, vil afgift blive ført på en ekstra linie, når varer hentes ind eller scannes. Hvis intet varenr. er angivet, vil afgiften blive lagt oveni salgspris.
Fejlmeddelelser:
3010 – Tekst: "Bruger, kodeord og kreditor skal udfyldes, hvis integrationen skal anvendes!"
Brugeren har forsøgt at gemme indstillingerne uden at udfylde brugernavn, adgangskode eller kreditornummer.
3020 – Tekst: "Leveringsmetode skal vælges!"
Brugeren skal vælge leveringsmetode før ordren kan sendes.
3030 – Tekst: "Leveringsadresse skal vælges!"
Brugeren skal vælge leveringsadresse før ordren kan sendes.
3040 – Tekst: "Den valgte leveringsdato er ikke gyldig!"
Brugeren har valgt en leveringsdato som ligger før dags dato.
3050 – Tekst: "Min. bestillingsmængde ikke overholdt. Ret for at se leveringsmetoder."
Hvis en vare ikke overholder minimum antal for bestilling, når der forsøges at hente leveringsmetode, viser systemet (europart) ingen leveringsmetoder. Ret antal og forsøg at bestille igen
TIP: Når bestillingsprocessen afbrydes, tryk herefter for at åbne webshoppen. I kurven kan varerne ses, og der vil være en rød indikator ved den eller de varer som ikke overholder min. bestillingsmængde.
3060 – Tekst: "Ingen varer at hente! Er kurven tom?"
Beskeden kommer når en forespørgsel på kurvens indhold er accepteret og korrekt, men den returnerede data ikke indeholder varer. Dette sker som udgangspunkt hvis man forsøger at hente en kurv der ikke er lagt varer i.
3070 – Tekst: "Ingen gyldige Europart varenumre på ordren!"
Ordren indeholder varelinjer som opfylder ovenstående kriterier for at kunne bestille Europart varer, men samtlige varenumre på disse linjer er forkerte. Ret varenumrene og prøv igen.
3080 – Tekst: "Ingen varer at bestille!"
Ingen af varerne på ordrens varelinjer opfylder kriterierne for bestilling hos Europart.
3090 – Tekst: "Et eller flere varenumre er ugyldige! Vil du fortsætte bestilling?"
Nogen – men ikke alle – Europart varer på ordren er ugyldige. Trykkes ja til denne besked kan bestillingen gennemføres på de gyldige varer. Slutteligt vil der indikeres hvilke varer som er bestilt og hvilke som ikke er. (Se meddelelse 3110)
3100 – Tekst: "Ingen kurv at hente!"
Europart finder ikke nogen kurv som er knyttet til den aktuelle ordre.
3110 – Tekst: "Bestilling afgivet! Varelinjer med ugyldige varenr. har status >Ikke tilgængelig<!"
Når der er afgivet en bestilling med en eller flere ugyldige varenumre, vil denne besked dukke op når bestillingen er accepteret hos Europart. De bestilte varer har nu status “Bestilt” og feltet Web ordrenr. er udfyldt med bestillingens referencenummer. De ugyldige varer vil – som beskeden angiver – have status “Ikke tilgængelig”. Dette synliggør for brugeren hvilke varer der er forkerte og sikrer at de ikke forsøges bestilt igen før de manuelt er ændret.
4010 – Tekst: "Leveringsadresser kunne ikke tilgås!"
Europart returnerer ikke leveringsadresser ved forespørgsel. Se evt. logfilen “Europart_getDeliveryAddressResponseFAILED” for yderligere forklaring.
4020 – Tekst: "Leveringsmetoder kunne ikke tilgås!"
Europart returnerer ikke leveringsmetoder ved forespørgsel. (af anden årsag end hvad 3050 indikerer). Se evt. logfilen “Europart_ getDeliveryTypesResponseFAILED” for yderligere forklaring.
4030 – Tekst: "Kurven kunne ikke hentes!"
Europart fandt en kurv relateret til ordren, men forespørgslen for at hente kurvens indhold fejlede.
Se evt. logfilen “Europart_ getBasketFAILED-*ordrenr*” for yderligere forklaring.
4040 – Tekst: "Forbindelse til Europart kunne ikke oprettes!"
Helios kunne ikke hente token hos Europart. Token er en forudsætning for at kommunikere med systemet. Tjek om brugernavn og kodeord er korrekt og forsøg igen.
Se evt. logfilen “Europart_ accessTokenResponseFAILED” for yderligere forklaring.
4050 – Tekst: "Varebestilling afvist!"
Bestillingsforespørgslen blev afvist.
Se evt. logfilen “Europart_ webOrderResponseFAILED” for yderligere forklaring.
Helios® er et registreret varemærke for Helios Auto ApS, Lautrupvang 12, DK-2750 Ballerup.