Helios Auto ApS, Lautrupvang 12, DK-2750 Ballerup  -  +45 4457 0088  -  hotline@heliosauto.dk

Integration til Digital Servicebook

Du kan direkte fra Helios®' salgsordrehoved slå op i Digital Servicebook. Det er desuden muligt at sende data fra lukkede fakturaer/kreditnotaer til Digital Servicebook i en e-mail.

 

OBS! Har du et menupunkt, hvor der står Send data til Digital Servicebook (Udgår!), skal du bestille den nye version af integrationen på Digital Servicebook inden 1/4-2025. 

 

 

Oprettelse af knap

Åben salgsordrevinduet og klik på værktøjsikonet i toppen af Helios. Klik på punktet Opsætning og klik derefter på fanebladet Menu.

 

 

Tilføj en linie under de linier, der eventuelt findes i vinduet i forvejen. I feltet Tekst på knap indtastes den tekst, der skal vises på knappen i salgsordren. I feltet rapport skal der stå digitalservicebook. Feltet Tip er valgfrit. Udfyldes det, vil teksten vises, når musen holdes hen over knappen. Klik på Gem.

 

Helios® skal afsluttes og genstartes på ny, før knappen er synlig. Når knappen ses i salgsordren, kan der klikkes på den og punkterne, der ses i skærmbilledet ovenfor fremkommer. Punkterne er beskrevet nedenfor.

 

OBS! Når rapporten køres første gang, skal det ske fra en tom salgsordre. Herefter kan man vælge Indstillinger fra menuen.

 

 

Opslag og indsendelse

Hvis der klikkes på knappen på en salgsordre, vil en menu komme op. Er ordren åben, kan man vælge Opslag hos Digital Servicebook. Er der valgt en bil på ordren, vil bilen blive slået op automatisk.

Er ordren lukket og der findes en bil med registreringsnummer og kilometertal samt et mobilnummer på ordren, vil man kunne vælge Send data til Digital Servicebook.

 

I den gamle version, som udfases 010425, vil en e-mail blive åbnet med en vedhæftet csv fil, som kan sendes til Digital Servicebook.

Filens første linie ("H") indeholder Cvr nr. (afsenderens), E-mail adresse  (afsenderens), Reg.nr., Landekode (kundens), Kilometerstand, Fakturanr., Fakturadato, Mobilnr., Næste service (Dato) og Næste service (km). Linie to ("C") indeholder linier fra ordre kommentaren. Derefter følger én linie ("L") for hver linie på ordren. Disse linier indeholder Varenr., Tekst og Antal.

 

I den nye version, sendes samme data, blot via et Json payload igennem en webservice.

 

 

Indstillinger

 

 

Unique User ID, API Nøgle
Håndteres af Digital Servicebook. Begge felter skal være udfyldt for at bruge funktionen til indsendelse efter 31/3-2025.

 

Digital Servicebook skriver:

"For at finde dit Unique User ID og API nøgle, kan du logge ind på Digital Servicebook, gå til ”Min profil” og vælge menuen ”Integration”. Hvis du ikke allerede har en API nøgle kan du generere denne ved at trykke på knappen ”Opret API nøgle”.

 

Fejlmeldinger ved indsendelse

 

I begge tilfælde bør du kontakte Digital Servicebook

 

Tips!

Placering af felterne til Mobil samt Næste service: Dato / Km som vist i eksemplet herover er:

 

 

 

 

 

Helios® er et registreret varemærke for Helios Auto ApS, Lautrupvang 12, DK-2750 Ballerup.