Helios Auto ApS, Lautrupvang 12, DK-2750 Ballerup - +45 4457 0088 - hotline@heliosauto.dk
Formålet med integrationen er at kunne åbne MacsDia – evt med bilen fra en salgsordre i Helios og senere hente de færdige serviceskemaer ind på ordren igen. Bestil MacsDia integrationen her.
For at sætte integrationen op, skal brugeren kende det brugernavn de har fået udleveret til MacsDia.
Hvis der skal kunne hentes serviceskemaer, skal der desuden oprettes og vælges en dertilhørende CRM type.
Når rapporten køres første gang, skal det ske fra en tom salgsordre – vælg indstillinger.
Indtast MacsDia brugernavnet i feltet Bruger, vælg CRM typen i feltet CRM type, afkryds felterne Tvungen ordrenr. og Start fra lukket ordre hvis dette ønskes.
Det er vigtigt at der IKKE sættes flueben i ”Brug demo URL” boksen, da integrationen i så fald ikke vil virke!
Når integrationen er sat op i Helios, skal MacsDia sættes op på hjemmesiden. Denne kan åbnes via MacsDia knappen fra en tom salgsordre.
Se MacsDias videoguide til opsætningen her.
Rapporten kan kun køres fra en salgsordre. Fra en tom ordre vil det være muligt at vælge Indstillinger og MacsDia. Fra ordrer med ordrenr og registreringsnr er det muligt at vælge MacsDia og Hent skema som PDF.
Vælges MacsDia knappen fra en ordre uden både ordrenr og registreringsnr, åbnes hjemmesiden til fx opsætning og ændring af indstillinger. Dette kræver login, hvis det er mere end 7 dage siden sidste åbning.
Vælges knappen fra en ordre med ordrenr. og bil, åbnes MacsDia med udgangspunkt i bilen på ordren, samt med ordrenummeret som reference. Der kan herefter oprettes et serviceskema til udfyldelse.
Når en service er afsluttet i MacsDia, er det muligt at hente serviceskemaet ind i Helios, så det er tilgængeligt fra salgsordren. Dette gøres fra knappen Hent skema som PDF, op til syv dage efter servicen er afsluttet.
OBS! Det er kun muligt at hente serviceskemaet på denne måde, hvis servicen er oprettet fra ordren med ordrenr og registreringsnr.
Når MacsDia åbnes fra en salgsordre med ordrenr og registreringsnr, vil bilen fra ordren fremgå af siden.
MacsDia videoguide til forberedelse af serviceskema: https://www.youtube.com/watch?v=Lwc_XZ1eV-k
MacsDia videoguide til udarbejdelse af serviceskema: https://www.youtube.com/watch?v=DMUOrSlTGnQ
Efter endt service, kan skemaet hentes ned til ordren med ovenstående fremgangsmåde.
Det kan herefter findes via kontakt-knappen eller ved at trykke Ctrl+K og kan desuden vedhæftes mails sendt fra salgsordren.
o Brugeren har forsøgt at gemme indstillingerne uden at udfylde feltet Bruger. Dette felt er obligatorisk for at kunne benytte integrationen. Husk desuden CRM typen, da brugeren ellers ikke kan hente serviceskemaerne ned.
– Tekst: " Ingen serviceskemaer fundet!"
o Fejl i anmodningen om at hente serviceskemaerne. Åbn logfilen ”MacsDia_getActivitiesResponseFailed-{ordrenr}” for at se yderligere.
– Tekst: " Ingen serviceskemaer afsluttet på ordren den seneste uge!"
o Anmodningen var korrekt, men der blev ikke fundet nogen skemaer indenfor den seneste uge. Er skemaet udfyldt for mere end en uge siden, er det ikke tilgængeligt gennem Helios, men kan downloades fra MacsDia hjemmesiden.
– Tekst: " Serviceskema kunne ikke hentes!"
o Der blev fundet et serviceskema indenfor den sidste uge, men anmodningen om at hente skemaet fejlede, hvorfor det ikke kunne hentes.
o Åbn logfilen ” MacsDia_getPdfResponseFAILED-{ordrenr}” for at se yderligere.
o Der er forsøgt at hente et serviceskema, selvom der ikke er valgt en CRM type i indstillinger. Der skal vælges (og eventuelt først oprettes) en passende CRM type i indstillingerne, før denne funktion kan bruges.
Helios® er et registreret varemærke for Helios Auto ApS, Lautrupvang 12, DK-2750 Ballerup.