Helios Auto ApS, Lautrupvang 12, DK-2750 Ballerup  -  +45 4457 0088  -  hotline@heliosauto.dk

TrueLink

TrueLink er et koncept, der kan anvendes til at sende elektroniske fakturaer til den offentlige sektor og til virksomheder uden for denne. Her kan nævnes bl.a. Nordania Leasing og ALD Automotive. Læs mere om TrueLink på http://www.truelink.dk.

 

Man opretter sig selv som bruger på http://www.truelink.dk, hvorefter man modtager brugernavn og kodeord via en e-mail. Når man logger man sig ind på http://www.truelink.dk, vil man på forsiden kunne se punktet Køb Truelink klip, hvor man kan køb klip, der skal bruges til afsendelse af fakturaer.

 

Når en faktura afsendes fra Helios, dannes en fil, der sendes til Helios EDE serveren. Her er Truelink klienten installeret. Den sørger for at videresende fakturaen indenfor ca. 2-5 minutter. Når det er sket, kan man i Truelink under Fakturaafsendelse / Arkiv se at fakturaen er afsendt af Truelink.

 

 

Fejlmeddelelser fra Truelink

Hvis der opstår fejl ved afsendelse af et dokument fra Truelink, vil der blive sendt en e-mail til den person, der er angivet som teknisk kontaktperson. I e-mailen vil der være angivet, hvad fejlen er. Herunder er nogle af fejlene og løsninger på dem beskrevet.

 

Unknown receipient

Årsag: Der er ikke angivet et EAN nr. eller der er angivet et forkert EAN nr. på debitoren.

Løsning: Find debitoren frem i debitorregisteret og sørg for at det korrekte EAN nr. er indtastet. Send herefter fakturaen igen vha .

 

Cannot find ID: '57980086/18406' of the type 'EAN'

Årsag: Det angivne EAN nr. findes ikke.

Løsning: Find debitoren frem i debitorregisteret og sørg for at det korrekte EAN nr. er indtastet. Send herefter fakturaen igen vha .

 

OIOXML is not supported by receiver. An OIOUBL profile is matching, but OIOUBL document is invalid.

Årsag: Modtageren skal have dokumentet i OIOUBL format, men der er sket en fejl ifm Truelinks konvertering til OIOUBL.

Løsning: Den hyppigste årsag til fejlen er, at der ikke er angivet en attention person på debitoren. I det tilfælde vil der i fejlmeddelelsen også stå One Contact class must be present. Find debitoren frem i debitorregisteret og indtast et navn i Attention. Send herefter fakturaen igen vha .

 

There are no more tickets in the account.

Årsag: Der er ikke flere klip til rådaighed til afsendelse af fakturaer.

Løsning: Log på http://www.truelink.dk og køb nogle flere klip.

 

 

An OIOUBL profile is matching, but OIOUBL document is invalid ([F-INV126] The sum of InvoiceLine/LineExtensionAmount elements must equal LineExtensionAmount).

 

Årsag: Der er fejl i selve xml filen, der er dannet og afsendt.

Løsning: Check først, at der ikke er en eller flere ordrelinier, hvor markeringen i feltet Udskrives er fjernet. Er de tilfældet, krediteres fakturaen og en ny sendes, hvor feltet er markeret. Er det ikke tilfældet, kontakt da Helios Auto ApS.

 

OIOUBL / OIOXML

TrueLink skriver:

 

Når I sender en OIOXML-faktura, så prøver vi at aflevere i nedenstående rækkefølge:
1.    Er modtageren oprettet i TrueLink? Så afleverer vi i det format de ønsker, hvad enten det er OIOXML, OIOUBL, PDF eller andet format.
2.    Er modtageren ikke oprettet i TrueLink. Så tjekker vi om de er registreret i NemHandel. NemHandel supporterer ikke OIOXML mere, så vi vil konvertere til OIOUBL og aflevere i det format. Hvis OIOUBL'en ikke er valid, så afviser vi det overfor jer.
3.    Er modtageren ikke oprettet i TrueLink og ikke registreret i NemHandel, så afleverer vi OIOXML til vores VANS samarbejdspartner og ser om de kan komme af med fakturaen.
 

 

 

Helios® er et registreret varemærke for Helios Auto ApS, Lautrupvang 12, DK-2750 Ballerup.