Medlemmer af FAI kan tilbyde deres kunder at bestille lakeringsarbejde online samt at se status på igangværende arbejde via Internettet.
Autolakererens kunde, typisk en mekaniker eller bilforhandler, logger på http://ede.rst.dk med sit cvr nr. som brugernavn og et af RST ApS udleveret adgangskode. Herinde kan kunden indtaste rekv.nr., AT rapportnr., reg.nr, bil, osv. og sende dette elektronisk til autolakereren. Kunden og autolakereren modtager hver en mail vedr. det bestilte arbejde. Autolakereren kan desuden vælge at modtage en SMS. Autolakereren kan så importere de sendte data til en salgsordre i Helios og sparer derved den manuelle oprettelse af ordren.
Når ordren er inde i autolakererens Helios, kan autolakereren vha Helios' Statusoversigt tildele ordren forskellige statustyper undervejs i arbejdsgangen. Kunden kan på http://ede.rst.dk se status på de enkelte ordre, han har hos autolakereren.
Autolakereren kontakter RST ApS for at tilmelde sig FAI Integrator. Autolakereren oplyser RST ApS om cvr nr. og e-mailadresse på de kunder, der skal tilsluttes FAI Integrator samt om hvilken mailadresse han selv ønsker bestillinger sendt til og et mobilnr., hvis SMS'er ønskes sendt ved bestillinger. RST ApS sørger for oprettelsen af brugerne samt tildeling af adgangskoder.
Mekanikeren åbner http://ede.rst.dk.
Efter indtastning af cvr nr. samt adgangskode, klikke Log ind.
Hvis mekanikeren er tilmeldt af flere autolakerere, vil han kunne vælge den ønskede autolakerer fra listen. Herefter klikkes på enten Indsend job eller Vis jobstatus.
Indsend job anvendes til bestilling af arbejde hos autolakereren. Nedenstående vindue fremkommer.
Rekv.nr.
Arbejde kan kun indsendes vha angivelse af et rekv.nr. Feltet skal derfor udfyldes.
AT rapport, AT Bruger ID, AT Kodeord
Hvis det ønskede arbejde stammer fra en godkendt autotaks rapport, kan reg.nr., mærke, model samt lakoplysninger fra rapporten hentes og indsættes i de tilhørende felter automatisk ved at udfylde disse tre felter. I AT rapport skrives selve rapportnummeret, i AT Bruger ID og AT Kodeord skrives det bruger ID og kodeord, der anvendes til at logge på www.forsi.dk. Ved et klik på Hent rapport udfyldes felterne Reg.nr., Mærke, Model og Autotaks rapport.
Det er kun lakdelen af rapporten, der hentes og indsendes.
Årgang, Farvekode
Kan anvendes til yderligere oplysninger om bilen.
Klar, Kl.
Her indtastes dato og tid, for hvornår bilen er klar til autolakereren.
Færdig, Kl.
Her indtastes dato og tid, for hvornår bilen ønskes færdig.
Dages sidste job
Feltet kan anvendes til at oplyse autolakereren om, at der ikke vil blive sendt flere jobs den pågældende dag. Oplysninger medtages i mailen til autolakereren.
Beskrivelse af arbejde / Bemærkninger
Feltet kan anvendes til yderligere bemærkninger til autolakereren ifm jobbet eller til beskrivelse af selve jobbet i de tilfælde, der ikke er en tilhørende autotaks rapport.
Hent rapport
Knappen anvendes som nævnt til at hente oplysninger fra en godkendt Autotaks rapport. Se et eksempel her. Data hentes via webservices, der udbydes af F&P. RST ApS har ingen indflydelse på hastigheden på disse webservices eller de data, der returneres. RST ApS har dog opfordret F&P til at forbedre webservices bla. ved at svarene indeholde flere data.
Indsend job
Knappen anvendes til at indsende det angivne job til autolakereren. Der sendes en mail til både afsender og modtager. Sidstnævnte kan ligeledes vælge at få sendt en SMS samtidigt.
Hvis der efter log ind klikkes på Vis status fremkommer nedenstående vindue.
Et klik på Vis jobstatus vil vise status for samtlige åbne ordrer (se vindue herunder), mekanikeren pt. har hos autolakereren. Hvis Rekv.nr. og eller reg.nr. indtastes, hvis kun ordrer med det pågældende nummer.
Helios® er et registreret varemærke for RST ApS, Tølløsevej 47, DK-2700 Brønshøj.