Nemhandel

 

Fejlkoder

Langt de fleste fejlbeskeder vil være mulige at tolke, ud i fra fejlkoden.

 

"Endpoint not found"

I dette tilfælde finner ikke klienten nogen modtager med det angivne CVR-nummer i Nemhandelsregisteret.

 

Modtageren kan dog være registreret i Nemhandelsregisteret og modtage på forskellige EAN/GLN-numre og dokumentet skal være adresseret til et af dem, for at det kan leveres.


Alternativt skal modtageren også registrere sig med CVR-nummer på Nemhandelsregisteret. (Dette er praksis hos langt de fleste).

 

For fejlbeskeden "Endpoint not found", kan det være muligt for afsender at søge på Nemhandelsregisteret, for at se hvorfor dokumentet returneres:
https://registration.nemhandel.dk/NemHandelRegisterWeb/

 


Digisense-support: support@digisense.dk / 86 72 60 00
 

 

Problem

Faktura fjernes ikke fra Under afsendelse i Nemhandel klienten.

 

Løsning

Ifølge Digisense er dette muligvis fordi der ligger en metafil i mappen under afsendelse, hvor selve dokumentet mangler. Under Helios.00x/Nemhandel/MessageStore/Root findes en mappe struktur svarende til oversigten i klienten. Man kan slette/flytte denne fil mellem mapperne i stifinderen.