Helios Auto ApS, Lautrupvang 12, DK-2750 Ballerup  -  +45 4457 0088  -  hotline@heliosauto.dk

Brugere

Brugere oprettes under punktet Brugere i Regnskabsmenuen. Vinduet åbnes som standard i listeform, men man kan med fordel skifte til kort form ved et klik på ikonet for at se alle felter på en bruger på en gang.

 

Fanebladet Generelt

 

Bruger, Kodeord

Dette er brugernavnet og kodeordet, som skal indtastes sammen med et eventuelt kodeord, når Helios startes. Ved indtastning af kodeord, skelnes der mellem store og små bogstaver.

 

Navn

Brugerens navn anvendes som afsender navn på afsendelse af e-mails, når Helios er placeret på en ASP server hos RST ApS.

 

E-mail

Når en bruger logger i Helios, så registreres den e-mail adresse, der er angivet på brugeren og denne anvendes som afsender. Hvis ingen e-mail adresse er angivet på brugeren, anvendes den under Diverse parametre - Fanebladet Generelt.

 

Administrator

Brugere, der ikke er administratorer, har ikke adgang til administrative funktioner som fx oprettelse/sletning af regnskaber og opsætning af skærmbilleder. Disse brugeres adgang til moduler kan desuden begrænses af Adgangsgrupper. Administratorer har adgang til alle funktioner.

 

Check for opdatering

Når feltet er markeret for en bruger, vil Helios checke for opdateringer, når brugeren logger ind.

OBS!!! Feltet skal være markeret for mindst én bruger.

 

Vælg regnskab

Feltet kan udfyldes med et tal fra 0 til 10. Er tallet 0, skal brugeren selv vælge regnskab. Ellers vil det regnskabsnr., som er angivet automatisk blive valgt, når brugeren logger ind.

 

Kladdenr.

Hvis HELIOS skal køre i en flerbrugerversion, skal der oprettes et sæt kladder til hver bruger, der skal anvende HELIOS. Antallet af kladder sættes under Brugere / Opret kladder. Der skal oprettes minimum lige så mange kladder, som man har brugere og at oprette lige mange af hver type kladde. Når kladderne er oprettet, tildeles hver bruger et kladdenummer.

OBS!!! Et kladdenr. må høst tildeles til én bruger.

 

Liste-, Formular-, Rapport-, Foto-, Label- og Bonprinter

I flerbrugersystemer kan det være nødvendigt for de enkelte brugere at anvende forskellige printere til udskrivning. Normalt vil fx lister udskrives til den printer, der er angivet i feltet Lister under Diverse parametre - Fanebladet Printer.  Hvis en bruger i stedet skal anvende en anden printer til udskrivning af lister, så angives printeren her. De samme gælder for de øvrige fire printere samt kassebon printeren.

 

Faktura (salg), Kreditnota (salg), Faktura (køb), Kreditnota (køb)

Felterne angiver om brugeren har tilladelse til at lukke hhv. fakturaer og kreditnota i salgs- og købsmodulet. Feltet har kun betydning for brugere, der ikke er administratorer.

 

Redigér tidposter

Feltet angiver om brugeren har adgang til at højre-klikke på en tidspost i Helios TimeLog og redigere denne samt om brugeren må tilføje fravær ved at højreklikke på en ressource i kalenderen. Feltet har kun betydning for brugere, der ikke er administratorer.

 

Fanebladet Adgang

 

 

Regnskab

Felterne Regnskab 1 - Regnskab 10 angiver, hvilke regnskaber brugeren har adgang til.

 

Adgang

Felterne Adgang1 - Adgang20 anvendes til at begrænse de enkelte brugeres adgang til de enkelte moduler i Helios. Læs mere om dette under Adgangsgrupper.

 

 

Helios informationer og nyheder

Ved opstart af Helios vil man blive bedt om en e-mail adresse og mobilnummer til informationer og nyheder om Helios. Man kan i vinduet indtaste sin e-mail adresse eller vælge at framelde e-mails med informationer og nyheder.

 

 

 

Helios® er et registreret varemærke for Helios Auto ApS, Lautrupvang 12, DK-2750 Ballerup.